Björn Erik Wallgren 890824

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Jag tror jag har blivit vuxen på något sätt och vis

Av Björn Wallgren - 18 februari 2010 00:33

Vilken härlig dag!


Om man börjar ifrån när jag vaknade imorse, så tittade jag ut över ett vackert Örebro med en slev gröt i högsta hugg…

Sen hade jag två redovisningar & kort därefter var jag hemma hos David!


Roskilde:

Nu börjar det likna Festival i alla fall… Fem av banden skulle jag kunna bränna mina semesterpengar på… Men det är inte bara kanske allt jag åker ner för! Pontus, Robban, Jocke, Micke, Johan, Cissi, Calle, Roy med flera kommer ju hänga med!


Band som jag vill se på Roskilde i år:

Nofx

Muse

Möterhead

Porcupine Tree

THEM CROOKED VULTURES



Jag tror jag har blivit vuxen på något sätt och viss.

 

Jag har lärt mig en väldigt viktig sak. Om någon ringer dig och säger en sak som får dig ledsen; Vad vinner den personen på det? Att göra en annan person ledsen, är det en möjlighet? Eller blir det snarare ett problem? Mitt svar till detta: Skratta och utryck dig med ”fan vad nice”.  Och sedan svarar du: ”Om du ringde för att få mig ledsen då har du nog ringt fel!”



Nu har jag tackat NEJ till skivkontraktet också, det kändes inte rätt på något sätt. Att spela in färdiga låtar bara för pengar. Hade de varit för 2år sen hade jag absolut tackat JA. Men nu såg jag möjligheterna framför problemen. Inte för att det skulle vara ett problem att ta emot massa pengar, utan att sälja sig för något jag i själva verket inte skulle känna mig bekväm med.

Jag behöver inte leva upp till att vara någon speciellt eller synas i centrum hela tiden.


Gör en veckolista med ”jag”:

Jag har börjat tro på mig själv.

Jag skriver jävligt bra musik.

Jag ska på turné i juli.

Jag ska gästspela med artist i Stockholm.

Jag kommer eventuellt pierca tutten imorgon.

Jag ska fira Mamma och Jocke i helgen .

Jag är lite korkad och det har jag börjat visat i min vardag. Har börja skratta lite åt mig själv.



Som vanligt så kommer dagens händelser:

Dagens bästa: Hockeymatch med Nicklas. Sa de -snövit… Nej de säger Röd/vit hahahaha!

Dagens möjlighet: Handla mat till David

Dagens låt: Porcupine Tree – Trains

Dagens mat: Hemlagad hamburgare med GI bröd

Dagens roligaste: När David visade hur många sjuka grupper jag har gått med i på Facebook

Dagens spel: Warcraft 3

Dagensvideo:

 
 
Emz

Emz

18 februari 2010 17:10

Du har en så härlig inställning till allting! :)
Och jag måste säga att det var rätt person som var och pratade på Murik Direkt. Bra jobbat! :)
Skrattade värligt mycket.

Åhh..Muse är bra. Skulle också vilja se dom. Men i sommar blir det annat.
Fin blogg du hade btw. :)

http://xemzx.blogg.se

 
Ingen bild

robbaaan

19 februari 2010 20:03

fyfan idolen min! så joche skamed alltså? trodde aldrig han skulle övervinna sin festivalskräck:D

 
Emz

Emz

20 februari 2010 14:20

Jadu, jag kommer nog antagligen på Finalen och kollar med några vänner ska du se :)

http://xemzx.blogg.se

 
marcusgrip

marcusgrip

22 februari 2010 08:38

Helt rätt! Man ska följa sin dröm och göra det man vill, inget annat!

När man gör det man blir glad av, DÅ blir man framgångsrik med vad man än gör. Go Dude Go!

http://blogg.marcusgrip.com

 
emelie

emelie

21 mars 2010 20:44

Måste bara säga att du är GRYM! :D Hur dåliga dina skämt än var så skratta man för att du fick fram dem på ett roligt sätt! Det gillas! :) Var på båda delfinalerna i västerås och i konserthuset. Min kompis fick en tshirt och en kram av dig :) Din inställning är så grym och du är grymt rolig! :D Vi hörs!

http://emeliefrolander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Wallgren - 14 april 2011 22:39


Skavsår i hjärtat ”Saknar alltid dig, två tysta sekunder, i väntan på ett svar… Det känns som igår, idag, det var alltid du och ja... Vi var barn, unga som fan och i väntan på att dra… Kusten var klar. Men de bombade cent...

Av Björn Wallgren - 18 januari 2011 23:01

Året 2010 var FANTASTISKT eller?!   Året började med att det tog slut med Erica, Morfar dog, Feber la ner, jag gick ner 20kg, blev osams med massor, låste in mig och min utväg blev sedan en tunnelbanna i Stockholm! Men året bestod oc...

Av Björn Wallgren - 6 december 2010 22:43

Tacka Mamma och Pappa för att de födde mig 24 augusti 1989 på en bb i Västerås!   Björn Erik Wallgren – Killen som har som mål att bli Sveriges skönaste kille! Det här inlägget handar om låten  ”Bara en s...

Av Björn Wallgren - 4 december 2010 22:47


Det här är inte likt mig alls… Problem, problem och problem! Livet känns så jävla nedstämt just nu… 100 tankar dansar i otakt i mitt huve.   Saknar Sala, saknar och ha en flickvän, saknar och skriva texter, saknar och skapa musi...

Av Björn Wallgren - 16 november 2010 18:51


  Jag kände att det var dags att tag i mitt skrivande igen! Mycket har hänt sen sist.   Såhär ser jag ut nu. Jag bor numera i en lägenhet fylld från golv till tak med prylar och saker som gör mig glad i en stad där jag börjar känna mi...

Ovido - Quiz & Flashcards