Björn Erik Wallgren 890824

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Var med dig själv, men se alla andra…

Av Björn Wallgren - 17 mars 2010 22:26

Ibland undrar jag varför man gör som gör eller är som man är…


Jag tror alla människor har ett litet tv-spel hjärnan som är fylld av ”livet”.

Som tv-spel är uppbyggda så har man så kallade uppdrag, nivåer, mat, sömnstunder, bilar, tjejer, killar, barer, kompisar, skador, vapen, kärlek, pengar, fester, dödsfall, katastrofer, musik, platser, världar, stadsdelar, jobb, extra liv, kläder med mera. För att kunna utvecklas och gå upp nivå…


Som det vanliga livet…

För många är tv-spelet i hjärnan ett sätt att bara sprida glädje eller hat. För andra handlar det om katastrofer och för det allra flesta är tv-spelet pengar, vänskap och kärlek.


Men mitt lilla tv-spel är nog ganska mjukt…

Såg för en vecka sen att jag hette ”kjambjornen” på helgon förut haha.


om jag skulle ge en gissning på vad mitt lilla tv-spel är. Så står det nog med stora bokstäver ”Omtänksam och kärleksfull kille som någon vacker dag kommer lyckas med sin musik”…


Något jag själv måste börja träna på är att sluta STRESSA… Blir nästan stressad genom att bara flytta fingrarna och skriva ordet.. Åh stavades det med två ss!


Jag har varit jävligt upptagen med mig själv…

-Morgan - Den här bloggen skulle ju handla om saker som fick dig glad Björn?

-Men jag måste skriva det här…

-Morgan – Okej Björn!


Mitt liv har varit jävligt tungt nu under de senaste månaderna… Det är alltid jobbigt när saker och ting tar slut. Men det är inte bara därför jag har mått piss:(


Det var som värst var när jag var själv. Då skrev jag som mest låtar och drack vin! Samtidigt var det jag själv som valde att isolera mig ifrån mina vänner och familjen! Jag ångrar inte det på något sätt mer än glädjas över, hur underbart bra vänner/familj man har egentligen...


Mina vänner/familj= Det bästa som finns! Jag gjorde en låt en gång i tiden som hette ”tuff tuff cool” den beskriver väldigt bra in på er…


Problemet med mig var att jag hade för mycket  bollar i luften

Tog åt mig för mycket JA istället för NEJ… Typ som filmen ”YES MAN”… Och då åt jag dåligt, sov dåligt, söp för mycket och köpte alldeles för mycket skit!

Jag tror alla människor har/kommer hamna där någon gång under livet..


Mitt bästa råd/tips..

Hitta dig själv först innan du kan hjälpa andra.. D.v.s  var med dig själv, men se alla andra…

 

Björn Erik Wallgren är tillbaka igen…


Säger varje dag att jag mår bättre och bättre.. OCh det känns otroligt härligt och säga "fy fan vad jag mår bra".


Mitt 2010 kommer att vara underbart!!


Jag tror på spöken gör inte du de?

 
 
Grip

Grip

18 mars 2010 19:02

Guld text! underhållande läsning :) och visst är det så. Likadant som att man kan inte älska andra förrän du älskar dig själv. Peace!

http://blogg.marcusgrip.com

 
DendärCharles.

DendärCharles.

3 april 2010 00:46

Underbart att läsa din blogg! Fattar inte hur du kan säga till dig själv "hur underbart livet är" .. lär mig din visdom Björn! Skön människa är du!
Lev väl!

http://charleskarjalainen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Wallgren - 14 april 2011 22:39


Skavsår i hjärtat ”Saknar alltid dig, två tysta sekunder, i väntan på ett svar… Det känns som igår, idag, det var alltid du och ja... Vi var barn, unga som fan och i väntan på att dra… Kusten var klar. Men de bombade cent...

Av Björn Wallgren - 18 januari 2011 23:01

Året 2010 var FANTASTISKT eller?!   Året började med att det tog slut med Erica, Morfar dog, Feber la ner, jag gick ner 20kg, blev osams med massor, låste in mig och min utväg blev sedan en tunnelbanna i Stockholm! Men året bestod oc...

Av Björn Wallgren - 6 december 2010 22:43

Tacka Mamma och Pappa för att de födde mig 24 augusti 1989 på en bb i Västerås!   Björn Erik Wallgren – Killen som har som mål att bli Sveriges skönaste kille! Det här inlägget handar om låten  ”Bara en s...

Av Björn Wallgren - 4 december 2010 22:47


Det här är inte likt mig alls… Problem, problem och problem! Livet känns så jävla nedstämt just nu… 100 tankar dansar i otakt i mitt huve.   Saknar Sala, saknar och ha en flickvän, saknar och skriva texter, saknar och skapa musi...

Av Björn Wallgren - 16 november 2010 18:51


  Jag kände att det var dags att tag i mitt skrivande igen! Mycket har hänt sen sist.   Såhär ser jag ut nu. Jag bor numera i en lägenhet fylld från golv till tak med prylar och saker som gör mig glad i en stad där jag börjar känna mi...

Ovido - Quiz & Flashcards