Björn Erik Wallgren 890824

Alla inlägg under april 2010

Av Björn Wallgren - 18 april 2010 21:36

Jag är värdelös på att skriva blogg, svara i telefon eller skicka sms haha...

Men det har hänt mycket sen sist!


Mitt liv är så jävla bra just nu.. 20 år, singel och en värld fylld med underbara människor.

    


Men någonstans ska man va? Sjunger jag i en låt som handlar om ”religion och politik


Jag blir väldigt sällan irriterad över saker och ting och istället för att bråka och slåss så kramas ja.


Men i visa fall som texten jag har skrivit: Så kan jag bli så förbannad när människor använder sig utav en högre makt/ eller politiskt parti. Bara för att tycka sig vara speciella/bättre människor. Men jag har inget emot kristna eller politiker snarare mera fascinerad att man vågar vara de.


Många har en gåva jag fick musiken, Mamma fick kärleken, Pappa fick vården, Min lillasyster fick lyckan, Stora syster fick ansvaret.


Bästa tipset jag kan ge till folk som är osäkra på sig själva…

  • Tänk inte innan du handlar något… Om tio år är den prylen unik.
  • Oroa dig aldrig över pengar på kortet. Ha kul.
  • Dansa nykter, ingen bryr sig.
  • Köp en vinyl-spelare och börja samla haha!!

 Jag har alltid lyssnat på mitt hjärta och alltid kört mitt race.

Jag är liksom inte rädd för att ha fjädrar som örhängen för att bara nämna ett exempel.

Jag gör det jag tycker om och trivs med.


Därför har jag startat ett nytt band…


Det hela började med att jag var och drack öl och planerade en Sverige turné med Ullrika på Stall-lyktan!

Sen vakna jag upp och insåg att jag ville starta ett solo-wallgren. Men insåg i samma sekund att det inte kommer bli så bra!

Kvart i fem fick jag sms från en tjej i Stockholm som hade lyssnat på mina låtar. Och Sms:et stod de: Ville bara säga att jag var så jävla bra!

Det var en lycko-spark och kvällen därpå satt jag hemma hos Johan, Cissi & Oskar och började diskutera hur lycklig jag har blivit nu på sistone!

Då berätta jag för Johan att jag var sugen på ett soloprojekt men att jag var i stort behov av duktiga musiker.

Johan erbjöd sig själv att spela bas, och likaså Oskar fast på gitarr…

Det var starten för projektet…  

Några timmar och en öl för mycket. Får jag ett oväntat mail från en barndomsidol på facebook. Som undrar om han får spela med mig.

Jag blev överlycklig och sa: Absolut…

Vi behövde blås och trummor. Så jag tog in två personer som har inspirerat mig genom alla år. Och det var lite av min tanke med bandet. Det skulle bara vara personer som har inspirerat mig på olika sätt. Samt att jag skulle släppa på gitarren, och bara sikta in mig på sången.

Alex från karlstad hoppa in på trummor och Olle från Sala hoppa in på Saxofon.

2 helger efter satt vi i studion 22 timmar och spelade in 10 st låtar tillsammans…

Vi bestämde oss för att heta Björn Wallgren & Generalerna med sikte på att sprida glädje och musik i hela världen.

  • Nu har vi Sverige turné andra helgen i juli tillsammans med världens bästa Mohlavyr.
  • Möte med bokningsagent i mitten av maj på ”tip-top-international”
  • Inspelning andra helgen i maj i Örebro
  • Italien-spelning första juli i Rimini

Och massa spelningar, bland annat:


17 april MC FEST/Premiär gig Örebro – Avklarad!

23 april Hemligt gig på hemlig plats  

24 april Örebro konserthus

24 april Sala Kulturnatten 23:00 – Inte Olle?  

12 maj Björnstugan Örebro (Har biljetter till Salu)

29 maj Vivalla festivalen Örebro

10 juni Privatfest

10 juli Linköping Festival

021 live festivalen – 11-12…JUNI


Men nu ska jag lyssna på lite vinyl!

Puss och kram


/Björta

Skapa flashcards