Björn Erik Wallgren 890824

Alla inlägg under juli 2010

Av Björn Wallgren - 14 juli 2010 21:58

Björn Wallgren – Levande gåta som aldrig egentligen har ett bra svar… För vem vet de?


 


Jag är inte någon ”stjärna” på något sätt… …


För hur blir man det? – IDOL är ett jävligt bra forum


Hur blir man känd? – Har du prövat på youtube? – Nja…


Jag lägger istället ner flera timmar varje dag och skriver låtar om människor och situationer som har format mig till den jag är idag. Sen spelar jag med människor som älskar mig för den jag är. Människor omkring ser mig på olika sätt, lokal pub Björn med alltid mellanöl på Lilla-gömman. Spring killen på elljusspåret. Han med konstiga kläderna. Pojken som alltid är glad och grabben som gör så jävligt bra låtar.


Jag tycker alla människor är unika och det bästa


tipset jag kan ge är att hitta en egen bild av


vem du är.


För musiker ger jag tipset:


Det spelar ingen roll om det står fem eller femtusen i publiken … För varje gång har du alltid en ny beundrare.

Och som vänner är det dom som följer med dig livet ut.



Hur blir man känd, känd?!?!?!?


Är jag ful? – Jag är bara ja och jag duger som jag är


Har jag fel harmoni i musiken? – Nej jag skriver från hjärtat


Röjjer jag för lite på scen? – Du stod in still en mintut i lördags


Marknadsför jag för lite? – Dina kompisar tröttnar snart, för du pratar för mycket om musiken


FAN FAN FAN… Vad ska jag göra?


- Vill ni komma hit och spela? Ni får inget betalt men vi betalar gärna er resa!

- Klart vi kommer och spelar. Vad är det för gig?

- Det kallas för ”lurad idiot sätt ett pris på dig själv och börja agera professionellt”

- Ah men det låter skit bra.

- Tack Björn Wallgren för att jag tog alla pengar från ditt CSN och dödade Robin Hood genom att dricka champagne med kungen.

- Det var så lite, spara lite för dem som la ner 10 timmar om dagen för att spela rock n roll…


VAD FÅR DU ALL ENERGI IFRÅN!?



 


Planerad, fokuserad, engagerad, hatad, älskad och framför allt jävligt lycklig.

Björn Wallgren



Men SOMMAREN 2010 Living the


dream. Kort.


  • Skolavslutning med mina underbara klasskompisar. Grillning, Satin och massa skratt!
  • Spelningar, spelningar, Festival och spelningar!
  • Kom igen det blir kul turnén. Började i Stockholm med Andreas och tog mig till Köpenhamn på en vecka på bara trubadur pengar.
  • Fridas student. Träffa Henke och massa härliga människor.
  • Måleriläger med Jonsson, Leonne och Henke Ström helt underbar vecka.
  • Midsommar med världens bästa gäng. Började i köping, spelade sedan brännboll i Örebro och avslutade sedan i Karlskoga.
  • Vattenskoj ligga roligt som namnet med Erik, Emil och Camilla.
  • Fest fest fest.
  • Repa vecka i Örebro med bandet. Med promotion fotografering, partyn, två spelningar och fem nya låtar och beskedet att vi hade hamnat på spotify.

Men nu har jag SEMESTER i TVÅ VECKOR


Jag har redan hunnit med att springa i skogen, hoppat från 13-klippan i brottet, provsmakat Mormors hemgjorda saft, åkt Ford Mustang, grillat med familjen och vänner, varit på loppis i Färnbo & varit med helt underbara kompisar.


  På bilden: Jag och mina kära vän Niclas Jonsson


Imorgon åker jag till Ockelbo


Ps, en kram till Max som ligger på sjukhus från mig till dig. Jag hatar våld och idioter som slåss och jag hoppas att du och jag någon gång sitter på en brygga och fiskar tillsammans.


Puss och kram


Kärlek från Björn Wallgren

Skapa flashcards