Björn Erik Wallgren 890824

Alla inlägg under november 2010

Av Björn Wallgren - 16 november 2010 18:51


Jag kände att det var dags att tag i mitt skrivande igen!

Mycket har hänt sen sist.


  Såhär ser jag ut nu.


Jag bor numera i en lägenhet fylld från golv till tak med prylar och saker som gör mig glad i en stad där jag börjar känna mig som hemma.


Lägenheten består av en toa, en liten hall kombinerat med två kockplattor och ett litet vardagsrum.


Men i lägenheten hittar man:


Bilder på händelser i mitt liv, växter som tycks trivas, gamla och nya möbler, gitarrer och texter som är på g, morfars gamla dragspel, hundratalsvärmeljus, mattor, parfymer, böcker man kan bläddra i ,äpplen och tonfisk, vinflaskor med korkar,  grönt te och billigt kaffe, göteborgsrape snus, lite dyrare schampon som man luktar jävligt gott med , vinylskivor med diverse konstigt och bra och massa annat kul!


Jag pluggar fortfarande till fritidsledare och kommer bli färdig till juni. Just nu är jag på praktik i sex veckor hos världens bästa rock och musik konsulent (Johannes Nilsson).


Vad gör jag du annars Björn Wallgren, kan du

beskriva en vecka?


På måndagen kliver jag upp från sängen, dansar mig lycklig till en bra låt, kockar gröt och hoppar in i garderoben på t-shirt jakt.

Ringer en vän efter skolan eller jobbet och planerar in något trevligt, i vanligaste fall brukar det bli te hemma hos mig.

Har inte hunnit och skaffat en Tv. Så kvällen brukar bestå utav helgensbravader prat och en film!


På tisdagen har solen hittat mitt fönster, då passar jag på att sova lite extra, sätter igång en vinylskiva som får brusa under min frukost stund tillsammans med mina harmonimackor.

På eftermiddagen tar jag på mig mina träningskor och löper en timme utomhus. Sedan knackar jag på hemma hos någon vän och skrattar åt någonting tokigt som har hänt under dagen.


På onsdagen ligger jag naken med träningsverk och brukar gärna ta cykeln oavsett avståndet till platsen jag ska till. På kvällen är jag DJ på Cadillac-bar. Då kommer alltid mina närmaste och underbaraste vänner Daniel, Lina och Magnus och supportar mig.


På torsdagen kan jag vakna bakis. Då består frukosten utav ägg och bacon. Om det inte blev onsdagsklubb händer det att vi gör torsdagsklubb eller något annat tokigt på stallyktan senare på kvällen. Torsdagen är även en dag som ofta kan bestå utav spontana loppisköp.  


På fredagen åker jag på spelning någonstans med generalerna och tar med mig mästerfotografen och världens bästa vän Marcus Grip.

Då kan det se ut såhär:



På lördagen brukar jag hamna på någon konstig fest eller på en spelning igen.

Då kan det se ut såhär:


På söndagen ligger jag oftast och skrattar över allt som har hänt i veckan och plingar på hos min käre granne David och ger han en puss.


Nu ska jag kolla på en film och ringa Johan!


Kärlek


/ Björn Wallgren


Ovido - Quiz & Flashcards