Björn Erik Wallgren 890824

Alla inlägg under december 2010

Av Björn Wallgren - 6 december 2010 22:43

Tacka Mamma och Pappa för att de


födde mig 24 augusti 1989 på en bb i


Västerås!


 



Björn Erik WallgrenKillen som har som mål att bli Sveriges skönaste kille!


Det här inlägget handar om låten  ”Bara en stjärna faller”….


Texten:


Mitt hjärta dansar tango

1,2,3 hundra slag när jag tittar på dig

Du och jag vi är som magneter

Dragningskraften från hundra planer

Vi är gravitation

För i Paris och i Köpenhamn vi såg vrak på botten kommer du ihåg ja kommer du ihåg

För om du blir döv och jag blir blind det gör väl ingenting

Om du och jag förlorar allt det för vill inger alls.

Om du blir döv och jag blir blind det gör väl ingenting.

Bara en stjärna faller när du och jag går hem

Alla blommor slår ut på ängen

Rött, grönt, blått alla färger för dig

Du och jag är som ljuset i natten

När du är månskenet är jag som vatten

Det glittrar i mig

 För i Paris och i Köpenhamn vi såg vrak på botten kommer du ihåg ja kommer du ihåg

För om du blir döv och jag blir blind det gör väl ingenting

Om du och jag förlorar allt det för vill inger alls.

Om du blir döv och jag blir blind det gör väl ingenting.

När du och jag går hem

När du och jag går hem…


Texten handlar om hur jag blir, när jag är kär!


 


Den är skriven till och från i flera år. Refrängen skrev jag med Plus minus noll och fick aldrig fingret på en bra vers. När jag sedan började tänka efter hur det är att vara kär i någon, så hittade pennan sin plats på pappret. Niclas hjälpte mig sedan att färdigställa texten!


När jag blir kär i någon så händer det något konstigt inom mig. Mitt hjärta börjar dansa tango! Som jag beskriver i början. När jag tittar på dig. Jag kan ligga en hel dag och bara titta på personen jag är kär i.


Sedan skriver ja ”du och jag vi är som magneter”. Jag har en tendens att vara (toffel) fast inte på något negativt sätt. Utan att jag har lätt att ge för mycket kärlek ibland haha!


För i Paris och i Köpenhamn, är platser som för mig är total kärlek. Om jag gifter mig en vacker dag så kommer det definitivt vara i Paris!


I refrängen skriver jag:

 För om du blir döv och jag blir blind det gör väl ingenting

Om du och jag förlorar allt det för vill inger alls.

Om du blir döv och jag blir blind det gör väl ingenting.

Bara en stjärna faller när du och jag går hem


Om man riktigt kär i någon så finns inga hinder. Då är det hjärtat som talar. När jag var liten så Pappa till mig, om du ser en stjärna falla när du går hem då får du önska dig något. Jag brukar önska att jag träffar tjejen i mitt liv.


Alla blommor slår ut på ängen. Om du aldrig har haft sex på en sommaräng så vill jag rekommendera det. Då slår alla färger ut.


Du och jag är som ljuset i natten

När jag håller hand med personen jag är kär i, då spelar det ingen roll om det är mitt i natten och man är i skogen i 20 minus. Man ser ändå vägen och man är aldrig rädd. Tryggheten!


När du är månskenet är jag som vatten,

som i alla förhållanden, måste man ge och ta för att det ska fungera tillsammans!


Vi spelade in låten och skickade den till melodifestivalen men vi fick aldrig något svar från dem.Tack Phillip Saxin för mixen!


Här kan du lyssna på låten…


www.generalerna.se


Jag har haft två stycken deppiga dagar och dem behövde ja!

Kärlek från Björn Wallgren <3

Av Björn Wallgren - 4 december 2010 22:47

Det här är inte likt mig alls…

Problem, problem och problem!

Livet känns så jävla nedstämt just nu… 100 tankar dansar i otakt i mitt huve.


Saknar Sala, saknar och ha en flickvän, saknar och skriva texter, saknar och skapa musik, saknar (dig) ibland, saknar Mamma och Pappa, saknar mina vänner, saknar kärlek!  


Jag har ont i hjärtat och kliver på glasbitar just nu


2010 har varit ett jävla konstigt år!


Nu vill jag bara rymma bort från allt ett tag! Ge mig iväg och se världen.


"Om du blir döv och jag blir blind det gör väl ingenting"

 

FAN FAN FAN

Måste fan rycka upp mig…

Undrar varför just nu!

Med tanke på allt bra jag har fått på sistone!

Med tanke på hur glad jag är över livet.

Med tanke på att det går ju så jävla bra just nu.

Med tanke på ...


ÅNGEST på 19 kvadrat, gömmer mig under täcket!

Är fan rädd.


Ge mig en kram

Ovido - Quiz & Flashcards