Björn Erik Wallgren 890824

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Vad hände på tunnelbanan?

Av Björn Wallgren - 18 januari 2011 23:01

Året 2010 var FANTASTISKT eller?!


 


Året började med att det tog slut med Erica, Morfar dog, Feber la ner, jag gick ner 20kg, blev osams med massor, låste in mig och min utväg blev sedan en tunnelbanna i Stockholm!


Men året bestod också utav myskvällar/vin/öl/sällskapsspel med nya vänner och gamla vänner, ny lägenhet, utflykter med skolan, nya låtar, galna partyn, Jockes-kalas, roadtrips, Björn Wallgren och Generalerna, festivaler och klubbspelningar, roliga jobb och bästa sommaren med massa kärlek och underbara kvällar jag aldrig kommer glömma. Haha Skräcködlan) med mera!


Men vad hände egentligen på tunnelbanan?


Och varför tror jag att 2011 kommer bli mitt år?


För att förklara för dig som läser så började det såhär!


Detta var i slutet av februari förra året, jag var deprimerad på väg i en tunnelbanna i Stockholms gator. Jag var full för kärlekens skull och träffade en ”drömtjej” sittande mitt emot mig på pendeln.


-          Hon frågade var jag var på väg någonstans?

-          Och jag svarade att jag skulle till telefonplan!


Från ingenstans bjöd den vackra tjejen hem mig till hennes lägenhet.

På vägen hem till henne berättade jag mitt liv på 20min och förklarade mig kort att jag spelade & sjung ibland!


Av min förvåning vaknade jag upp med kaffe på sängen med en gitarr liggandes bredvid och typ den här känlan av "upp till bevis haha"!


Jag började sjunga från tomma luften ”du kan ringa mig kvart i fem, jag ligger naken i Stockholm-stad”. Och hon började skratta & tyckte att jag skulle satsa på mig själv! Att jag hade varit deprimerad fanns inte på kartan! Att jag nu skulle starta ett nytt band, där jag själv skulle få vara frontfigur fanns däremot!


Dagen därpå ringde Johan Andersson min gamla klassföreståndare från Rockgymnasiet och frågade mig om jag ville komma över och baka Pizza hos han och underbara Cissi!


Bakfull, trött kände jag ändå att jag ville ta mig tid och hälsa på min kära vänner!

Vi börja blanda ”ubuntu-grogar” blev fulla och till slut sade ja – att jag vill starta ett soloprojekt! Johan erbjöd sig i samma sekund, likaså Oskar Hansson som var på samma fest. Oskar och jag lärde känna varandra under rockgymnasiet, sedan dess har vi ett flertal gånger dansat oss glada till ”our house” med Madness, dessutom var Oskar en förebild för oss som spelade gitarr i skolan pga. av sitt fantastiska gitarrspel.


Ett fyllesnack blev ett rep dagen därpå med en god vän till mig en (Nicklas Jakobsson) på trummor.


Nu blev bandet ifrån att vara ett jam och fyllesnack till någonting som började kännas riktigt jävla bra! Jag kom hem och kollade min mail och såg av min förvåning att min barndomsidol Niclas Jonsson hade mailat mig!


I mailet stod följande, jag har följt dig ett par år och det skulle vara kul och spela i projekt med dig, kram Niclas!


Jag blev överlycklig och ringde Johan, som i samma tur hade ringt Alexander Fredriksson som sedan skulle bli vår trumslagare.Jag hade spelat med Alexander i gymnasiet ett par gånger, men aldrig fått kläm på vem killen var.


Till Johan sade ja: - Johan jag har mimmat till Niclas låtar i lågstadiet och han vill spela med mig. Jag grät av lycka!


Johan berättade att han hade lovat Alexander att om han hittade ett band som är riktigt bra, så skulle han ringa han! Och Alex gick igång som fan!


Men jag kände att det var någonting som fattades. Kan det ha varit för att jag i den här perioden lyssnade otroligt mycket på” pengabrorsan”.


Då tänkte jag på Olle Norberg! Konstigt men sant hade jag träffat han i flera år, han hade varit med på en tidigare blixtlåsskiva. Men vi kände inte varan! På en efterfest i december hade jag frågat om han skulle tycka det var kul och spela med mig!Olle tyckte att jag skulle höra av mig när jag hade ett bra projekt, och när jag ringde och berätta om det här. Vart svaret JAAAAAAAAAAAA!


Vi träffades i en studio 3 april, 25timmar, repade 10låtar som jag hade skrivit och blev sedan Björn Wallgren och Generalerna!


  Bilden är tagen av: Gabriel Söderbladh


Idag är vi bästa polare med varandra,


vi har gjort över 30 spelningar på


mindre en ett år,


varit med i massa media,


blivit bokade av bokningsbolag, gjort


dokumentärfilm med Marcus Grip,


spelat in 5 låtar och det blir bara


mera hela tiden!


Det roliga med hela historien är att låten jag sjöng hemma hos tjejen, blev den första låten vi gjorde tillsammans! Den heter idag ”kvart i fem” och den handlar om natten med henne!


Jag tror att vi kommer göra ett jävligt bra 2011 med Generalerna eller jag vet att vi kommer göra ett jävligt bra år, så håll ögonen öppna och göra er redo för invasion! För när ni minst anar det kommer ”raj raj” bandet passera din stad!


Kärlek från Björn Erik Wallgren

 
 
Ingen bild

Robbz!

18 januari 2011 23:33

Jääävlar, Kommer blir det bästa året ever!

 
Ingen bild

Tove Tejler

19 januari 2011 01:59

Drethärligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Wallgren - 14 april 2011 22:39


Skavsår i hjärtat ”Saknar alltid dig, två tysta sekunder, i väntan på ett svar… Det känns som igår, idag, det var alltid du och ja... Vi var barn, unga som fan och i väntan på att dra… Kusten var klar. Men de bombade cent...

Av Björn Wallgren - 6 december 2010 22:43

Tacka Mamma och Pappa för att de födde mig 24 augusti 1989 på en bb i Västerås!   Björn Erik Wallgren – Killen som har som mål att bli Sveriges skönaste kille! Det här inlägget handar om låten  ”Bara en s...

Av Björn Wallgren - 4 december 2010 22:47


Det här är inte likt mig alls… Problem, problem och problem! Livet känns så jävla nedstämt just nu… 100 tankar dansar i otakt i mitt huve.   Saknar Sala, saknar och ha en flickvän, saknar och skriva texter, saknar och skapa musi...

Av Björn Wallgren - 16 november 2010 18:51


  Jag kände att det var dags att tag i mitt skrivande igen! Mycket har hänt sen sist.   Såhär ser jag ut nu. Jag bor numera i en lägenhet fylld från golv till tak med prylar och saker som gör mig glad i en stad där jag börjar känna mi...

Av Björn Wallgren - 8 augusti 2010 16:39


Sommaren 2010... Är inte slut än...   Bilden är tagen av: Gabriel Söderbladh Lite kort vad jag har gjort: Skolavslutningen och Satin med min underbara klass Spelning på torget i Sala med bandet Kom igen det blir kul turnén mellan Stockh...

Ovido - Quiz & Flashcards