Björn Erik Wallgren 890824

Alla inlägg under april 2011

Av Björn Wallgren - 14 april 2011 22:39

Skavsår i hjärtat


”Saknar alltid dig, två tysta sekunder, i väntan på ett svar… Det känns som igår, idag, det var alltid du och ja...
Vi var barn, unga som fan och i väntan på att dra… Kusten var klar. Men de bombade centrum för att hålla oss kvar”


Jag lärde känna dig när jag var 15 år, vi var ute och palla äpplen på dalhem den dagen. Micke kände jag sen innan, men jag förstod att du var speciell. För du kom ut med hela krusbärsbusken och vi blev jagade utav hyresgästföreningen. Du har alltid sett livet på många olika sätt. Din Mamma gick bort tidigt så jag förstår om du inte har haft det så lätt. 


Men du har alltid kallat min Mamma för Mamma så du måste ha hamnat rätt.

Och på något sätt, har du alltid varit som en storebror hemma hos oss. För du brukar alltid vara näravande, under jul och likaväl påsk. Vi har bråkat hundra gånger och varit jävligt osams. Men vi har alltid löst problem tillsammans. Att få vara din kompis är något skrytsamt. Jag pratar om dig ofta, fast vi sällan ses eller hänger med varann.


Du har fått mig att växa och många situationer tänka till, minns du när jag var tillsammans med ...... och hon pajade med liv.


Då kom du som en ängel med värme i din hand fast alla andra hade tröttnat men du kom ändå fram.


Vi har delat mycket kärlek och tomrum för skratt. Minns du på roskilde när du skulle ragga på en kövakt: You drink coffie you are pigg now?

Och du förstod aldrig varför hon blev sne, och när jag skulle förklara - att du hade sagt att hon var gris, så skrattade du och jag i en evighet.


Det händer mycket i livet för dig och du hade nyligen problem med spriten. Du måste lova att vara rädd om dig själv även fast du saknar hopp på livet.

 ”För de bombade centrum för att hålla oss kvar ”


Du får aldrig lämna mig, jag älskar dig så jävla mycket min vän och du kommer alltid och vara lite speciell.


”Saknar alltid dig, två tysta sekunder, i väntan på ett svar” jag ska bli bättre på att svara i telefonen hälsningar från din bästa vän Björn!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards