Björn Erik Wallgren 890824

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Björn Wallgren - 21 februari 2010 22:39

Du kan ringa mig kvart över fem


jag ligger naken i Stockholm


stad…


 

Jag har blivit en ny människa…


En glad sak, en tråkig sak, en skum sak, en snäll sak, en bra sak och något speciellt.


Björtas super duper grej:


Nu kanske jag låtar dum och knäpp. Men varför har man så svårt att säga tack när man själv gör något bra. Då menar jag givetvis inte bara när det gäller sitt intresse, utan att när man hjälper någon med att städa osv.


Jag tror starkt på ordet positivfeedback det vill säga, uppmuntra dina vänner och nära med något som får dem glad.


Det kan vara som exempel – vad duktig du är på att laga mat, eller vad fint du spelar på gitarren med mera.


Men livet är som en termos ibland! Sällan studsar man helt rakt..


Om man kastar termosen mot marken så studsar den inte så bra.. Och så kan jag uppleva om man tar det till ett personligt perspektiv. Då syftar jag på ärligheten. Att tala sanningen och säga vad man tycker och upplever i bra och dåliga situationer. För nästa gång du kastar termosen så kommer den vara fylld med något som gör dig glad. I det här fallet kaffe och vänner/familj… Då kommer termosen att stå still och din oro kommer då försvinna, genom att du har löst det via att du fyllde upp termosen med ärligheten och sanningen…


Ett invecklat tänkande såhär 23:00 på en söndag!


Dagens händelser:


Dagens band: Räkan och asen

Dagens sport: Skidåkning i Annedal ca:5km

Dagens möjlighet: Ärligheten och tacket

Dagens mat: Pizzan

Dagens roligaste: Comviq mobilen haha

Dagens bästa: Jockes hus haha

Dagens spel: CS

Dagens grattis:Mamma 53 år i fredags

Jocke 24 år igår

Lilla syster Frida namnsdag i torsdags

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards